Przystawanie trójkątów – kluczowe pojęcia dla ósmoklasisty
Przystawanie trójkątów – kluczowe pojęcia dla ósmoklasisty Przystawanie trójkątów to temat, który przystoi poznać. Jako jedno z najważniejszych pojęć geometrii pojawia się nie tylko na
Rozszerzona rzeczywistość w edukacji to prawdziwy gamechanger! Jeśli naukę kojarzysz z godzinami spędzonymi nad książkami, które od dziesięcioleci wyglądają tak samo, mamy dla Ciebie świetną wiadomość. Przyszedł czas na nowe. Jak to wygląda w praktyce i czy rzeczywiście warto zaufać nowoczesnym technologiom? Sprawdźmy!
Rozszerzona rzeczywistość to nowoczesna technologia, która łączy świat rzeczywisty ze światem wirtualnym. Dokładniej rzecz ujmując, dzięki niej możliwe jest umieszczenie wirtualnych elementów w otoczeniu prawdziwych przedmiotów w czasie rzeczywistym.
Warto dodać, że rozszerzona rzeczywistość nie tworzy nowego, zamkniętego, wirtualnego świata, ale poszerza istniejący. Uzupełnia go o dodatkowe elementy, na przykład obiekty 3D, które nakłada na wybrane obiekty w przestrzeni. Choć brzmi to dość nieprzystępnie, nie jest aż tak skomplikowane.
Przede wszystkim potrzebujesz aplikacji wykorzystującej taką technologię oraz urządzenia wyposażonego w aparat. Może to być smartfon lub tablet. Po uruchomieniu apki zacznie dziać się magia!
Po pierwsze, na ekranie urządzenia zobaczysz obraz świata rzeczywistego dostępny z aparatu urządzenia. Aplikacja, na ten realny obraz, nałoży element wirtualny, np. grafikę, model trójwymiarowy itp., który pomoże Ci zupełnie inaczej spojrzeć na daną kwestię. Jak to możliwe? Zamiast wysilać wyobraźnię, co czasem nie jest takie proste, możesz po prostu to zobaczyć!
Ważne. Aplikacja umieszcza ten obiekt w konkretnym miejscu w przestrzeni na podstawie specjalnych znaczników. Jak myślisz, dlaczego nie jest tożsama z wirtualną rzeczywistością?
Często rozszerzoną rzeczywistość oznaczamy skrótem AR, który pochodzi od angielskiej nazwy tej technologii, czyli Augmented Reality. Skrót AR jest bardzo podobny do VR (virtual reality), co powoduje, że wiele osób myli ze sobą te dwie technologie.
VR, czyli wirtualna rzeczywistość, to technologia, która całkowicie przenosi człowieka do świata wirtualnego, w którym musi się on poruszać po wyimaginowanej przestrzeni. Do korzystania z VR potrzebne są specjalne gogle (lub zestaw, który pozwala korzystać ze smartfona jak z gogli).
AR, jak już wiesz, nie odcina Cię od świata rzeczywistego, ale jedynie go uzupełnia. Świat wygenerowany przez VR ani nie jest lepszy, ani gorszy od AR. Jest po prostu inny. W związku, z czym z powodzeniem obie technologie mogą być wykorzystywane w odmiennych sytuacjach.
Wszystko zależy od zastosowania. VR zazwyczaj wykorzystuje się do gier. AR nie ma sobie równych w edukacji, szkoleniach czy wirtualnych przymierzalniach, np. do sprawdzania, jak będą wyglądały meble w naszym domu.
Co więcej, o czym warto wspomnieć, AR jest lepiej odbierana przez ludzi. Z racji, iż nie odcina nas w sposób całkowity od świata realnego, nie powoduje negatywnych skutków zdrowotnych. Tym samym jest w pełni bezpieczna nawet dla młodszych dzieci.
Wielu osobom nauka kojarzy się z nudą i trudnościami. AR całkowicie rozbraja tradycyjne podejście do tego tematu. Nie tylko ułatwia przyswajanie wiedzy, ale również pozwala zachować ją na dłużej. My rozszerzoną rzeczywistość wykorzystaliśmy do wsparcia w nauce w edukacji podstawowej. Dlaczego się na to zdecydowaliśmy? Zauważyliśmy podczas korepetycji, że większość dzieci posiada stosy materiałów do nauki w stanie… idealnym. Okazuje się, że nigdy do nich nie zaglądają! Dlatego:
Niektóre zagadnienia są trudne do wytłumaczenia tradycyjnymi metodami. To normalne, że dzieci mogą mieć kłopoty z ich opanowaniem. Ale gdy pozwalamy im na wejście w interakcję z danym zagadnieniem, np. umożliwiając poruszanie się po układzie współrzędnych, po prostu zaczynają rozumieć, jak to wszystko działa.
AR jest bezpieczne, wzbudza zainteresowanie i przyspiesza proces przyswajania trudnych zagadnień. To sposób nauki, który – choć nadal jest rzadko wykorzystywany – kształtuje współczesną rzeczywistość edukacyjną.
Świat idzie do przodu. Nowoczesne technologie, w tym rozszerzona rzeczywistość, zaczynają się pojawiać w każdej dziedzinie życia. Młodzież i dzieci w wieku szkolnym mają dziś niesamowitą okazję do tego, by rozwijać swoje pasje i pokonywać edukacyjne wyzwania w sposób szybszy, skuteczniejszy i znacznie przyjemniejszy.
Matmy, fizyki lub chemii można się nauczyć. Na luzie. Jak się okazuje, decydując się na zaawansowane rozwiązania edukacyjne, można nawet pozytywnie wpłynąć na nastawienie dzieci do nielubianej wcześniej nauki. My wprowadziliśmy do edukacji rozszerzoną rzeczywistość. Nasi uczniowie, rodzice i nauczyciele potwierdzają, że taka forma nauki jest skuteczna i naprawdę im odpowiada!
Rozszerzona rzeczywistość w szkole jest wykorzystywana w konkretny sposób. My, tym, którzy chcą nauczyć się matmy, na przykład umożliwiamy poruszanie się w 3D w układzie współrzędnych. Nie narzucamy konkretnej sekwencji ruchów. Dajemy uczniom swobodę. Mogą eksperymentować, wykonywać dowolne ruchy, by samodzielnie i na spokojnie zrozumieć, jak to działa.
W innych „interakcjach” pokazujemy, chociażby ostrosłup prawidłowy trójkątny. Uczeń, który może zobaczyć, jak wygląda ta bryła, jest w stanie wyobrazić sobie, jak będzie wyglądał ostrosłup prawidłowy czworokątny.
Dzięki temu sprawiamy, że nawet dzieci z trudnościami mogą wykonać pierwszy krok w kierunku przyswojenia tego, co abstrakcyjne. Zamiast blokować w dalszej nauce, wskazujemy kierunek rozwoju i obszar do eksploracji.
Jeszcze innym przykładem jest symulacja układu elektrycznego ze świecącą żarówką. Kto powiedział, że nie można zobaczyć, jak przemieszczają się elektrony w przewodach elektrycznych? Oczywiście, że można!
To tylko pojedyncze przykłady interakcji. W naszych produktach znajdziesz ich znacznie, znacznie więcej 🙂
Z rozszerzonej rzeczywistości mogą korzystać nawet młodsze dzieci. Dlatego, jeśli szukasz wsparcia w nauce matematyki, fizyki oraz chemii dla uczniów szkół podstawowych, jesteś w odpowiednim miejscu.
Nasze rozwiązania są dedykowane dla wszystkich uczniów. Będą idealne dla:
Rozszerzona rzeczywistość to technologia, która – jak każde narzędzie – ma pewne ograniczenia. Różne rzeczy mogą wpływać na to, że znacznik wywołujący rozszerzoną rzeczywistość „skanuje się” lepiej lub gorzej. Nie oznacza to jednak, że sytuacja jest bez wyjścia 🙂.
Wystarczy stosować się do kilku zebranych poniżej porad, by ułatwić sobie korzystanie z AR:
Jak widzisz, rozszerzona rzeczywistość jest na wyciągnięcie ręki! Nie musisz ślęczeć nad książkami ani w nadziei na przypływ natchnienia wpatrywać się w pustą kartkę w zeszycie. Wykorzystaj AR i zacznij uczyć się, bawiąc. W końcu łączenie świata rzeczywistego z wirtualnym jest nieziemsko ciekawe!
Zajrzyj do sklepu https://edutechnologies.eu/ i znajdź najlepszy zestaw dla siebie.
Przystawanie trójkątów – kluczowe pojęcia dla ósmoklasisty Przystawanie trójkątów to temat, który przystoi poznać. Jako jedno z najważniejszych pojęć geometrii pojawia się nie tylko na
Jak obliczyć całkowity koszt wyjazdu, czyli matma na wakacjach Latem można odpocząć od szkoły, ale nie od matmy – zwłaszcza jeżeli chcesz zaplanować budżet na
Rysowanie i odczytywanie wykresów na luzie. Przewodnik dla uczniów szkoły podstawowej. Rozwój nowoczesnych technologii, automatyzacja, sztuczna inteligencja… To wszystko sprawia, że jednym z filarów współczesności